Baltic Logistic Solutions (BLS) nuolatos siekia pažangos ir sėkmės ne tik technologijų ir inovacijų, bet ir žmogiškųjų išteklių bei tvarumo srityse. Įmonės CEO Rolandas Plieda dalinosi įžvalgomis apie sėkmės faktorius šiandieninėje logistikos pramonėje, prisitaikymo prie besikeičiančių iššūkių strategijomis, inovacijų ir technologijų naudojimu bei įmonės požiūriu į tvarumą ir atsakingą verslą. Pasitelkęs stiprią komandą ir pažangias technologijas, BLS siekia ne tik patenkinti klientų poreikius, bet ir būti atsakinga, tvari įmone, kurios veikla grindžiama bendruomenės vertybėmis ir darbuotojų įsipareigojimu bei profesiniu tobulėjimu.
Norime pristatyti įžvalgas, kurias pateikė CEO Rolandas Plieda, atsakydamas į esminius klausimus, susijusius su šiandieniniais iššūkiais ir sėkmes lemiančiais veiksniais logistikos pramonėje. Jo atsakymai apima įvairias sritis, pradedant nuo technologinio vystymosi iki tvarumo ir darbuotojų įtraukimo, suteikdami išsamų įvaizdį apie įmonės viziją ir veiklos strategiją:
1. Kaip įvertintumėte BLS sėkmės faktorius šiandieninėje logistikos pramonėje?
Šiais laikais visur kalbama apie procesų ir operacijų automatizavimą ir skaitmenizavimą, tačiau dažnu atveju pamirštama žmogaus svarba. Kad ir kokia moderni būtų įmonė, jos didžiausia stiprybė yra dirbanti komanda. Tad pirmoje vietoje yra BLS žmonės, kurie veda įmonę į priekį. Žinoma, labai svarbu ir inovacijos, technologijos, prisitaikymas prie kiekvieno kliento poreikių – be šių aspektų sėkminga įmonės veikla neįmanoma, tad vienas iš svarbiausių faktorių yra ir technologinis vystymasis, efektyvumo paieškos kiekviename žingsnyje/operacijoje. Turint gerą komandą ir technologinius/skaitmeninius sprendimus, galima užtikrinti aukštos kokybės paslaugas, kas ir yra BLS sėkmės faktorius šiuolaikinėje logistikoje.
2. Kaip įmonė planuoja prisitaikyti prie besikeičiančių logistikos sektoriaus iššūkių?
Na, manau čia trys šalia einančios strateginės užduotys: investicijos į personalą ir technologijas bei tvarumas. Logistika, kaip ir visa kita pramonė, gyvena darbo jėgos trūkumo laikotarpiu ir šis klausimas tampa vis aktualesnis, kalbant ne tik apie kiekį, bet ir apie darbuotojų kokybę. Tad dėmesys personalui, pastovus darbo sąlygų gerinimas yra labai svarbūs faktoriai norint išlikti ir sėkmingai vykdyti veiklą. Kartu su dėmesiu personalui būtina ieškoti technologinių sprendimų, išlaikyti aukštą efektyvumą ir kokybę. BLS jau kurį laiką skiria didelį dėmesį technologinei pažangai ir sistemų tobulinimui, kas irgi padeda prisitaikyti prie besikeičiančios rinkos.
3. Kaip jūs skatinate inovacijas ir naudojate technologijas logistikos procesuose?
Inovacijos ir technologijos – tai neatsiejama dalis logistiniuose procesuose, todėl reguliariai lankome technologijų ir paslaugų parodas, sandėlius, kurie jau turi įdiegtus naujausius sprendimus, analizuojame gaunamas naudas ir kaip tai veiktų mūsų procesuose. Inovacijos ir technologijos mus lydi nuolatos, kuomet ieškome efektyvesnių sprendimų mūsų procesams.
4. Koks yra jūsų požiūris į tvarumą ir atsakingą verslą logistikos sektoriuje? Ar įmonė turi planų mažinti poveikį aplinkai ir prisidėti prie tvarumo?
Nuolatos ieškome tvarių sprendimų visuose procesuose, pradedant nuo transporto techninės dalies ir baigiant nesaugių produktų utilizavimu. Dažnai save nustebiname, kaip kasdieniuose procesuose vis atrandame gerinimo galimybių tvarumo prasme. Vieno popierinio lapo pakeitimas elektronine forma, per X užsakymų, duoda reikšmingą efektą, tausojant popieriaus naudojimą. Daugkartiniai užsakymų komplektavimo konteineriai, automatiniai palečių vyniojimo aparatai ir panašūs sprendimai – tai tvarūs sprendimai, leidžiantys ne tik didinti efektyvumą, bet ir tausoti išteklius. Mokome savo darbuotojus tvarių sprendimų ir kasdieniame gyvenime: atliekų rūšiavimas, vienkartinių kavos puodelių keitimas į daugkartinius, daugkartinių gertuvių naudojimas vietoje plastiko buteliukų, ekonominio vairavimo pamokos, praverčiančios ne tik vairuojant darbinius automobilius, bet ir asmeninius ir pan. Nepamirštame ir energetinių išteklių, kuriuos sunaudojame kasdien. Saulės elektrinės, geoterminis šildymas, rekuperacinės vėdinimo sistemos, modernios apšvietimo valdymo sistemos, tinkama pastatų priežiūra – kompleksiniai sprendimai, kurių padedami siekiame būti atsakinga ir tvaria įmone.
5. Kaip įmonė skatina darbuotojų įsipareigojimą ir profesinį tobulėjimą?
Puikiai žinome, jog darbuotojų įsitraukimas turi tiesioginės įtakos organizacijos verslo rodikliams, tad siekiame kurti darbo aplinką ir įsitraukimo kultūrą, kuri maksimaliai atskleistų kiekvieno darbuotojo potencialą. Didžiausią įtaką darbo aplinkai daro vadovai, o jų elgesys didžiąja dalimi lemia darbuotojų įsitraukimą, todėl rengiame jiems nuolatinius mokymus. Tai padeda užtikrinti, kad vadovai dirbdami su savo darbuotojais atsakingai veiktų, mokėtų tinkamai juos vertinti ir įtraukti, paskatinti, ugdyti. Periodiškai atliekame vadovų vertinimo tyrimus, kurie padeda vadovams augti bei tobulėti.
Įmonėje skatiname visų darbuotojų augimą ir karjerą, vien per praeitus metus savo pareigas pakeitė 107 darbuotojai, 54 pakeitė karjerą ir buvo paaukštinti pareigose, o kiti gavo progą rasti sau tinkamesnę poziciją. Nuolatos geriname darbo sąlygas, tobuliname procesus, kad darbą atlikti būtų kuo paprasčiau ir efektyviau, skatiname už gerus darbo rezultatus. Visada stengiamės su savo darbuotojais bendrauti atvirai, pagarbiai ir draugiškai, esame linkę pasitikėti vienas kitu. Tai padeda mums kurti stiprią komandą, kurios įsitraukimas padeda siekti aukščiausių rezultatų.
6. Kokias svarbiausias vertybes skelbia įmonė, siekdama sukurti stiprią darbuotojų bendruomenę?
Turbūt su IT susijusių kompanijų darbuotojų nenustebintume stalo futbolu, įmonės šventėmis, poilsio zonomis, vaisių, picų dienomis ar laisvadieniu per gimtadienį, bet gamybinėse ar logistikos įmonėse šios darbuotojams siūlomos naudos dar nėra įprasta kasdienybė. Nors šias naudas darbuotojai vertina, kur kas labiau jiems svarbu įmonės kultūra, atvirumas, galimybės tobulėti ir siekti karjeros. Gera atmosfera, sveiki, pagarbūs bei draugiški santykiai tarp kolegų ir vadovų – tai yra vertybinis pagrindas. Kai įmonė atvira, tada ir darbuotojai drąsiai reiškia savo nuomonę ir laisvai komunikuoja su vadovais.
7. Kaip įmonė susidoroja su skirtingais kultūriniais ir logistiniais iššūkiais vykdydama veiklą skirtingose šalyse?
Dirbant skirtingose (Baltijos) šalyse tai pavadintume ne iššūkiais, o geros ir blogos praktikos analizavimu, jos pritaikymo galimybėmis. Kiekvienos šalies skirtumai ar procesai yra mums papildomas įrankis dalintis savo patirtimi bei semtis kitų šalių praktikos, pritaikant ar adaptuojant vienam ar kitam procesui. Kultūrinė dalis ir jos skirtumai mus suvienija dalinantis savo įpročiais.
8. Kaip įmonė valdo logistikos procesų rizikas, ypač nestabilumo ir nuspėjamumo laikotarpiu? Kokia yra jūsų įmonės strategija krizės valdymui?
Procesų rizikos visada yra nustatomos jau projekto starto metu ir joms jau būna įdiegtas planas ar procesas kaip jų išvengti, kitos kurios jau iš praktikos/praeities yra aiškios ir visada turi periodinius planus, kuriems ruošiamasi ir vykdoma pagal atitinkamą scenarijų.
9. Kaip jūs stengiatės patenkinti klientų poreikius ir užtikrinti aukštą aptarnavimo kokybę?
Vienas svarbiausių ir prioritetinių bendradarbiavimo rodiklių yra kokybė, todėl labai svarbu pradedant bendradarbiavimą su klientu detaliai išanalizuoti poreikius bei standartus, sudėliojant teisingą abipusį planą. Kokybė – tai kasdienis darbas, todėl vykdome atsekamumą ir kiekvieną nukrypimą nuo tikslo, taip galime greitai reaguoti ir atstatyti reikiama kryptimi.
10. Kokie yra pagrindiniai klientų aptarnavimo principai, kuriuos laikote esminiais?
Sklandi komunikacija, glaudus ryšys kasdieniniuose procesuose bei sprendimų ieškojimas bet kokios paslaugos poreikio įgyvendinime.
11. Kokias vertingas pamokas išmokote bendradarbiaudamas su įvairiais partneriais?
Kiekviena šalis, projektas ar klientas skirtingi, tad pamokų labai daug, kurias mokomės. Su kiekvienu nauju ar skirtingu procesu mokome ir savo partnerius/klientus.
12. Mėgstamiausi projektai ir pasiekimai: Ar galėtumėte pasidalinti keliais pavyzdžiais iš įmonės praeities, kuriuos laikote ypatingais ar sėkmingais?
Kiekvienas projektas yra įdomus/mėgstamas dėl savo specifikos ar procesų. Iššūkių kupinas projektas būna labiau įdomus, o pasiekimai ateina tada, kai pasiekiami maksimalūs kokybės tikslai.
Tad kiekvienas projektas ar klientas yra ypatingas.