Naujienos UAB „Baltic Logistic Solutions“ transporto parke – dujinis vilkikas
2019.05.17

Europos Sąjungos (ES) siekis riboti CO emisiją vis labiau daro įtaką ir logistikos sektoriui. Tą puikiai iliustruoja „Scania“ inžinierių sukurtas suspaustomis dujomis varomas vilkikas, kuris įvairiais skaičiavimais bus gerokai ekologiškesnis nei šiuo metu naudojami įprasti dyzeliniai vilkikai.

 
UAB „Baltic Logistic Solutions“ nusprendė išbandyti šį dujinį vilkiką ir įvertinti privalumus bei galimus trūkumus. Kaip teigia K. Tautkevičius, transporto vadovas Baltijos šalims, dujinį vilkiką nuspręsta testuoti dėl to, kad griežtėjant CO emisijos reikalavimams ES mastu, dyzeliniai vilkikai ir jų eksploatacija sparčiai brangsta, todėl norima įvertinti alternatyvių technologijų kaštus. Kol kas elektra varomi vilkikai yra labiau teorija nei praktika, tuo tarpu bendradarbiaudami su „Scania“ turime galimybę jau šiandien išbandyti dujinį vilkiką. Jis vis dar atrodo brangus, jo aptarnavimai dažnesni ir brangesni, tačiau jis yra draugiškesnis aplinkai, be to dujos yra pigesnės už dyzelinį kurą. Teoriniais skaičiavimais, jis jau dabar galėtų būti 5-10 % pigesnis už dyzelinį vilkiką, tačiau neišvystyta infrastruktūra ir ne iki galo aiškūs eksploatacijos kaštai slopina entuziazmą investuoti į dujomis varomą transportą.

 

Įmonės atstovų teigimu, vilkikas bus testuojamas 6 savaites. Šio termino reikia norint naująją transporto priemonę išbandyti esant didžiausiam užkrovimui, todėl du vairuotojai juo važiuos visą parą 6 dienas per savaitę. Per 6 savaites Kaunas–Ryga–Kaunas bei Kaunas–Panevėžys–Kaunas maršrutu planuojama nuvažiuoti daugiau kaip 18.000 km. Po šio laikotarpio tikimasi įvertinti dujomis varomo vilkiko pranašumus ir trūkumus. Surinkus pakankamai informacijos bus galima vertinti, kokiomis sąlygomis automobilių parkas galėtų būti atnaujinamas dyzelinius vilkikus keičiant į naujuosius dujinius.

 

Be šios naujovės, UAB „Baltic Logistic Solutions“ šiuo metu taip pat keičia 56 distribucinius automobilius Baltijos šalyse. Kaip teigia K. Tautkevičius, tai daroma siekiant efektyviau išnaudoti transporto parką, išvengti neplanuotų prastovų dėl remonto – su senstančiu sunkvežimių parku darosi vis sunkiau užtikrinti augantį klientų poreikį kokybiškoms paslaugoms. Naujesni šaldymo agregatai yra galingesni, todėl padės geriau išlaikyti reikiamą prekių transportavimo temperatūrą ekstremaliomis sąlygomis.

1  2